24 Haziran 2010 Perşembe

TAHİNLİ CEVİZLİ KURABİYE

Merhabalar..Uzun bir süredir hiç bloguma birşeyler yazamıyor ancak maillerime bakıp, blogumu kısa süre yoklayıp çıkmak zorunda kalıyordum. Malum nişan telaşı heryerimi sarmıştı ve en sonunda hayırlısıyla bitti ve bende blog yazılarıma ve tarif denemelerime yeniden başlayacağım...Bu tarifi ismek hocamdan öğrenmiş olup, kayınvalidemlere yapmıştım.Oldukça pratik ve bence un kurabiyesinden ççok daha lezzetli...

Malzemeler:
  • 2 dolu kahve fincanı tahin
  • 1\2 su bardağı ayçiçek yağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
Hazırlanışı:
Çok sert olmayan, orta kıvamda bir hamur hazırlanır. İstenirse merdane ile açılıp değişik kurabiye kalıpları ile kesileceği gibi, ben klasik un kurabiyesi gibi yuvarlak toplar hazırlıyorum. Böylece cevizlerde o top top yuvarlakların içinde kalıyor. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 15-20 dakika pişirilir. Üstü pembeleşmeye başlaması ile fırından alınır.(yani çok pişirilmiyor yoksa sert oluyor)

Not: Eğer ki benim gibi herşeyi sıcak, fırından çıktığı gibi yemeyi, tatmayı sevenlerdenseniz bence bu kurabiyede denemeyin, fırından çıktığı gibi ağzınıza attığınızda boğazınıza cidden yapışıyor. Denendi ve test edildi:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Gözde Pasta'dan diğer seçmeler...

Related Posts with Thumbnails