17 Eylül 2010 Cuma

KUSKUS SALATASI



Uzun süredir "gözde pasta" olduğum için tatlılar ve pastalar dışında tuzluları, yemekleri hatta salatalar için bile ayrı "gözde yemek" diye başka bir bağlantı açmayı düşünüyordum ki sonradan bunun yerine "gözde pasta" hem pasta anlamına geldiği gibi, pasta yabancı dilde makarna anlamına geldiği gibi tuzlu bir şeyleri içinde barındıracağına karar verdim. Sonuçta bu blog benim yaptığım lezzetleri paylaşma aracım olduğuna göre tatlı veya tuzlu hiç farketmeyeceğini düşündüm. Veeee işte karşınızda sürekli aşerdiğimmm kuskus salatam:)))

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı kuskus
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 kutu konserve mısır
  • 1 demet taze soğan
  • 1\2 demet dereotu
  • 7-8 adet kornişon turşu
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Nar ekşisi(ben yarım çay bardağı koyuyorum,hatta belki daha da çok... Ekşi sevdiğim için:)
  • Tuz
Hazırlanışı:
Öncelikle makarna haşlar gibi kuskusumuzu haşlıyoruz. Makarnanın haşlandığından daha az sürede haşlanan kuskusu süzüyoruz. Soğuk sudan geçiriyoruz. Diğer tarafta küçük kesilmiş kırmızı biber, ince kesilmiş taze soğan, temizlenmiş kesilmiş dereotu, küçük parçalara kesilmiş kornişon turşusu, mısır hepsi bir kapta biriktirilir. Makarna eklenir , zeytinyağı, nar ekşisi, tuz eklenir. Güzelce karıştırılıp servis tabağıan koyulur.
Not1: Salata olarak kullanılan bu salata ayrıca güzel bir garnitür alternatifi olarak etlerin yanında da ikram edilebilir.
Not2:Kuskusu haşlandıktan sonra iyice mutlaka süzülmeli yoksa diğer malzemeler ile birleştiğinde cıvık olur, o yüzden aklınızda olsun iyice süzülmesi içi bekleyin...
Not3:Bu malzemelere istenirse küçük tavuk parçaları, yada sarımsaklı yoğurt eklenerekte yapılıyor. Ben en çok salata şeklinde seviyorum ama tavukluda lezzetli, öneririm...

1 yorum:

  1. Çok diye iyi olmuş tariflerinizi bir blogda buluşturmanız. En azından benim gibi blog dolaşmaktan başı dönen biri için.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Gözde Pasta'dan diğer seçmeler...

Related Posts with Thumbnails