24 Ocak 2013 Perşembe

KANDİL SİMİDİ


Hayırlı kandiller herkeslere...Valla bence evde kandil simidini yapmak gibisi yok...hem temiz,hem bereketli...Ben komşulara da dağıttım :)Nice hayırlı, bol dualı, bol sevaplar kazanabileceğimiz kandiller...

MALZEMELER:
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı ayçiçek yağı
  • 3 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • 1 adet yumurta(sarısı ve beyazı ayrılmış)
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam şeker
  • susam
HAZIRLANIŞI:

Oda sıcaklığında margarin,ayçiçek yağı ve yoğurdu derin bir kapta karıştırın.Yavaş yavaş unu ve kabartma tozunu ilave edin.Yumurta sarısı,tuz ve şekeri katın.İyice yoğurup hazırladığınız hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparın.Elinizle yuvarlayarak çubuk şekli verin.Hazırladığınız bu çubukları iki ucundan birleştirip, halka biçimine getirin.Halkaları çnce yumurta akına sonra susama batırın ve bir fırın tepsisine dizin.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri pembeleşene dek pişirin.

NOT 1: Ben küçük küçük yaptım daha sevimli oldu, ben minik yapılanları tercih ediyorum.Ama vaktiniz yoksa tabiki pastanelerde yapılan çatal gibi veya biyik simit gibi yapabilirsiniz.
NOT 2: Kesinlikle 10-12 dakika içinde pişiyor, çok pişirmeyin. Hem daha yumuşak oluyor hem de rengi daha güzel oluyor. Ben 2.tepsiyi biraz daha fazla beklettim belki en fazla 5 dakika hemen koyulaştılar ve daha sert oldular. Devamlı gözünüz fırında olsun benden sizlere tavsiye...Afiyetttler olsunnnn...

Gözde Pasta'dan diğer seçmeler...

Related Posts with Thumbnails