11 Şubat 2013 Pazartesi

CEVİZLİ TAHİNLİ POĞAÇA

MALZEMELER:
  • 2bardak süt
  • 1 bardak sıvıyağ
  • 3 tane yumurta(2 sarısı dışına,geri kalanı içine)
  • yarım paket yaşmaya
  • biraz tuz
  • ılık su(mayayı açmak için)
  • un(kulak memesi kıvamına gelinceye kadar
içi için: 1 kase tahin,4-5 kaşık toz şeker, istediğiniz kadar ceviz

HAZIRLANIŞI:
Maya ılık suda açılır ve bütün malzemeler eklenerek mayalı hamur yapılır.Un kıvamıkulak memesi oluncaya kadar eklenir. Yarım saat dinlendirilir.
Not: Mayalı hamurlar ne kadar iyi yoğurulur ve ortadan ikiye kesildiğinde ortası ne kadar pürüssüzse o kadar iyi yoğurulmuş demektir.
Dinlenen hamur 3 eşit parçaya bölünür. İlk parça merdane ile açılır, çok ince olmamak şartıyla...İç malzemenin3 te 1 i her yerine yayılır.Hamur ortadan ikiye kesilir. Düz kısım değil, yuvarlak olan kısımdan başlanarak rulo şeklinde sarılır.Eşit parçalar halinde kesilir.
Not2: Ben büyük seviyorum bu poğaçaları o yüzden uzatmadım ama istenirse rulo yaptıktan sonra biraz çekilerek uzatılabilir.
Yağlanmış tepsiye tek tek dizilir. İstenirse yumurta sarısı sürülür ama istenmezse yumurta sarısı sürülmeden fırınlanır ve çıkınca pudra şekeri serpilir.
Not3: Ben hem yumurta sarısı sürdüm hem pudra şekeri ektim.Ben pudra şekerini görüntü olarak seviyorum.
Afiyetler, şifalar olsun efendim...

1 yorum:

Yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Gözde Pasta'dan diğer seçmeler...

Related Posts with Thumbnails