22 Şubat 2013 Cuma

MISIR EKMEĞİ

Merhabalar...Benim amacım mısır ekmeği yapmakken bir anda mısır unlu kek görüntüsünde şahane lezzetli bir tarif ortaya çıktı. Tarifi İş Bankası Yayınlarından olan "Dünya Mutfaklarından Hamur İşleri" adli kitaptan denedim.Kitaptaki her tarifi deneyecek kadar ömrüm olur mu bilmiyorum ama hepsi birbirinden lezzetli görünüyor... Şimdi size bu kekin malzemelerini vereceğim..Bence denemekte yarar var, benim eşim gibi çok tatlı kekleri sevmeyen ve mısır ununu çiğ de yerim diyen tanıdıklarınız varsa bu tarif tam size göre demektir...
MALZEMELER:
  • 115 gr sade un
  • 75 gr pudraşekeri
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı kabartma tozu
  • 170 gr mısır unu
  • 350 ml süt
  • 2 yumurta
  • 85 gr eritilmiş tereyağ
  • 115 gr eritilmiş margarin
HAZIRLANIŞI:
Fırını 200 dereceye ısıtın.Fırın kabını yağlayın.Ben 23x13 lük bir kalıp kullandım. Unu, şekeri, tuzu ve kabartma tozunu bir kaseye eleyin.Mısırununu ekleyin ve karıştırın. Ortasında bir çukur açın. Sütü, yumurtaları,tereyağı ve margarini çırpın. Karışımı çukurun içine boşaltın.Malzemeler sadece birbirine karışana kadar karıştırın.Fazla iç içe geçmesinler.
Kalıba boşaltın ve ortasına batırdığınız kürdan üzerine hiçbirşey yapışmadan çıkana kadar 45 dakika pişirin. Sıcak yada oda sıcaklığında servis yapın ama bence sıcak bir harika....

Not: Yanına sıcacık bir çay, deme keyfime...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Gözde Pasta'dan diğer seçmeler...

Related Posts with Thumbnails